EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Beleidsmedewerker Facilitair

Word de spil in ons team en creëer een optimale werkomgeving.

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

Als Beleidsmedewerker Facilitair bij GGzE ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van beleid dat bijdraagt aan de optimalisatie van de facilitaire processen. Je houdt je bezig met strategische vraagstukken en vertaalt deze naar concrete plannen die de dagelijkse operatie ondersteunen en verbeteren. Je werkt nauw samen met de facilitaire afdelingen en andere interne stakeholders zoals zorgprofessionals, managers en de afdelingen Finance, Veiligheid en ICT.

Je taken bestaan onder andere uit:

  • Het voorbereiden, ontwikkelen en opstellen van facilitair beleid voor GGzE, met draagvlak bij betrokken stakeholders.
  • Het vertalen van beleid naar tactische plannen, waarvan je de implementatie begeleidt en monitort. Indien nodig heb je een rol in facilitaire projecten. Ook zorg je voor de benodigde procedures en richtlijnen.
  • Je fungeert als een strategische gesprekspartner voor directie en management. Je adviseert over beleidskwesties en ontwikkelingen binnen het facilitaire domein. Dit doe je vanuit meerdere perspectieven, waaronder de impact op cliënten en de organisatie, kwaliteitsverbeteringen en kostenbesparingen.
  • Je waarborgt de naleving van wet- en regelgeving op facilitair vlak, waaronder certificeringen zoals ISO Healthcare, PSO en de Greendeal 3.0. Ook ondersteun je bij audits en heb je een coördinerende rol in de implementatie van eventuele verbeterpunten.
  • Je geeft, in nauwe samenwerking met de collega’s van Finance, financieel advies over kosten en baten van facilitaire initiatieven en ondersteunt bij het opstellen van business cases. Ook zorg je er gezamenlijk voor dat de financiële informatievoorziening goed aansluit bij wat er binnen het facilitaire vakgebied nodig is.

Jouw toekomstige werkplek en team

Het Servicecentrum van GGzE is het facilitaire hart van de organisatie, verantwoordelijk voor onder andere vastgoedbeheer, huisvesting, techniek, eten & drinken, afval, logistiek, schoonmaak, linnen en groenonderhoud, inclusief twee sociale ondernemingen. Het team beheert diverse locaties in de regio Eindhoven, waaronder het prachtige landgoed 'De Grote Beek' en de forensische zorginstelling 'De Woenselse Poort'.

Naast het verzorgen van de dagelijkse facilitaire diensten, speelt het Servicecentrum een cruciale rol in het efficiënt beheren van operationele processen, bewaken van budgetten en onderhouden van relaties met externe leveranciers. De afdeling biedt advies en ondersteuning aan zorgteams en leidinggevenden en bewaakt de kwaliteit van de facilitaire dienstverlening. Het Servicecentrum is volop in beweging, wat betekent dat de afdeling actief inspeelt op nieuwe ontwikkelingen om de tactische en operationele doelen van GGzE te realiseren. Zo kunnen zorgprofessionals zich volledig richten op het verlenen van hoogwaardige zorg aan cliënten en worden ze daarbij gefaciliteerd en ondersteund door het Servicecentrum.

Jouw achtergrond

Wij zoeken een proactieve en strategisch ingestelde Beleidsadviseur Facilitair die met een scherp oog voor detail en een hands-on mentaliteit de vertaalslag maakt van beleid naar de praktijk. Je bent in staat om beleidsmatige beslissingen te onderbouwen met gedegen argumenten en advies en je weet hoe je deze kunt implementeren binnen een grote, dynamische organisatie zoals GGzE. Je bent communicatief sterk, werkt graag samen in zelforganiserende teams en hebt oog voor zowel het financiële plaatje als het naleven van wet- en regelgeving.

Verder heb je:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur in de richting van Facility Management, Bedrijfskunde of een vergelijkbare studierichting.
  • Werkervaring in een beleidsmatige functie binnen het facilitaire werkveld, bij voorkeur binnen de zorgsector.
  • Een sterk analytisch en conceptueel denkvermogen gecombineerd met uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Ook schakel je moeiteloos op zowel operationeel, tactisch als strategisch niveau.
  • Een ontwikkeld verantwoordelijkheidsgevoel en een goede organisatiesensitiviteit.
  • “We doen het samen” is onderdeel van onze strategie en je bent dus iemand die graag door middel van samenwerking de doelen behaalt.
  • Duurzaamheid is een belangrijk onderwerp voor GGzE en daar wil jij vanuit je eigen vakgebied graag aan bijdragen. Kennis en ervaring op dit gebied is een pré.

Ons aanbod

  • GGzE biedt een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring volgens de CAO van de GGZ. Voor deze functie is dat schaal 60: minimaal € 3682 - maximaal € 5548 op basis van 36 uur (op basis van de CAO GGZ per 1 december 2024).
  • Een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand).
  • Vakantiegeld en pensioenvoorwaarden via PFZW.
  • We stimuleren mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei in tijd, geld en aandacht waarbij jij zelf de regie neemt. Ook zijn er mogelijkheden om door scholing en goede studiefaciliteiten jezelf verder te ontwikkelen.
  • Als leuk extraatje kan je via FiscFree deelnemen aan het fietsplan, gebruik maken van belastingvoordeel bij een fitnessabonnement, vergoeding van de vakbondscontributie, contributie van een beroepsorganisatie, studiekosten of vakliteratuur.
  • Het jaarlijkse balansbudget t.w.v. €500,- bruto o.b.v. 36 uur biedt jou als medewerker de mogelijkheid om een betere balans te creëren in je werk. Je kunt dit doen door voor extra geld te kiezen, extra verlofuren, een opleiding of coaching.
  • Overige aantrekkelijke regelingen (extra reiskostenvergoeding & verlof verkopen).
  • Veel GGzE locaties bevinden zich op het prachtige landgoed De Grote Beek in Eindhoven. Hier kun je een wandeling maken door de bossen, genieten van de boerderijdieren en samen met collega’s een kop koffie drinken bij onze Caffeine Dealers.

Over GGzE

GGzE biedt al ruim 100 jaar de beste zorg aan mensen met psychiatrische en psychosociale problemen. Elk jaar ondersteunen we meer dan 11.500 mensen uit de regio Eindhoven en De Kempen. Wij kijken verder dan iemands klachten en diagnose. GGzE is ervan overtuigd dat mensen gelukkiger worden als ze meedoen aan de samenleving. Daarom helpen we ze om hun persoonlijke talenten te ontdekken en te gebruiken. Zo helpen we mensen met psychische klachten om een stap vérder te zetten, op een manier die past bij ieders mogelijkheden en ambities.  

GGzE is constant bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dit doen we samen met medewerkers, cliënten, naasten, ervaringsdeskundigen, studenten en organisaties. 

Vragen?

Wil je meer weten of de inhoud van de functie of het proces? Neem dan contact op met Suzanne de Jong via telefoonnummer 06-51974512.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren. We ontvangen je reactie graag vóór 16 november 2024.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.