EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Coördinator cliëntenbelangenbehartiger | Centrale cliëntenraad

Verbind, inspireer en maak verschil

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

Bijdragen aan verbeteringen en transformaties in de geestelijke gezondheidszorg? Zorgen dat de stem van onze cliënten blijft tellen? Wij hebben je als coördinator cliëntbelangenbehartiger nodig!

Je hebt in basis 2 rollen, namelijk enerzijds die van onafhankelijk voorzitter en anderzijds coördinator (team) medezeggenschap. In beide rollen zorg je op inhoud en proces dat via medezeggenschap de stem van cliënten wordt meegenomen in beslissingen die hen aangaan, wat leidt tot betere kwaliteit van zorg die ook beter aansluit bij hun behoeften en wensen. Je belangrijkste werkzaamheden als onafhankelijk voorzitter zijn:

  • motiveren van de leden om samen de dialoog aan te gaan en hun rol optimaal te vervullen;
  • coördineren en organiseren van constructieve overleggen met raadsleden, en ook die met de raad van bestuur;
  • gesprekspartner zijn samen met en namens de centrale cliëntenraad richting de raad van bestuur;
  • schrijven van begrijpelijke voorstellen en/of reacties op instemmings- en adviesaanvragen;
  • samen met de centrale cliëntenraad opstellen van het jaarverslag.

Je belangrijkste werkzaamheden als coördinator (team) medezeggenschap zijn:

  • leidinggeven aan de ambtelijk secretaris en 2 ondersteuners van de divisie- en cliëntenraden;
  • beheren van het toegewezen budget en bewaken van doelmatige inzet van middelen;
  • bevorderen en realiseren van cliëntparticipatie.

Jouw toekomstige werkplek en team

De centrale cliëntenraad vertegenwoordigt alle cliënten van GGzE. De centrale cliëntenraad bestaat uit cliënten vanuit de drie zorgdivisies en heeft informatie-, advies- en instemmingsrecht bij besluiten van de raad van bestuur. Jij bent het boegbeeld en verbinder van de raad, hebt oog voor de divisie- en cliëntenraden en werkt nauw samen met de ambtelijk secretaris, ondersteuners en bestuurssecretaris.

Jouw achtergrond

Jij...

  • hebt een afgeronde hbo-opleiding;
  • hebt ervaring met belangenbehartiging en medezeggenschap;
  • weet te verbinden en verschillen te overbruggen door jouw leiderschapskwaliteiten;
  • bent vaardig in het lezen, vertalen en schrijven van beleidsstukken en adviezen;
  • hebt kennis van de WMCZ of bent bereid je dit eigen te maken;
  • bent initiatiefrijk, coachend en besluitvaardig;
  • beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en gevoel voor verhoudingen;
  • bent stressbestendig en hebt doorzettingsvermogen.

Ons aanbod

  • GGzE biedt een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring volgens de CAO van de GGZ. Voor deze functie is dat schaal 55: minimaal € 3304 - maximaal € 5140 op basis van 36 uur (op basis van de CAO GGZ per 1 december 2025).
  • Een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand).
  • Vakantiegeld van 8,33% van het jaarsalaris en pensioenvoorwaarden via PFZW.
  • We stimuleren mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei in tijd, geld en aandacht waarbij jij zelf de regie neemt. Ook zijn er mogelijkheden om door scholing en goede studiefaciliteiten jezelf verder te ontwikkelen.
  • Als leuk extraatje kan je via FiscFree deelnemen aan het fietsplan, gebruik maken van belastingvoordeel bij een fitnessabonnement, vergoeding van de vakbondscontributie, contributie van een beroepsorganisatie, studiekosten of vakliteratuur.
  • Het jaarlijkse balansbudget t.w.v. €1000,- bruto o.b.v. 36 uur biedt jou als medewerker de mogelijkheid om een betere balans te creëren in je werk. Je kunt dit doen door voor extra geld te kiezen, extra verlofuren, een opleiding of te kiezen voor een ontwikkelingsactiviteit. Voorwaarde voor toekenning van het budget is dat je op 1 juli in dienst bent bij GGzE.
  • Veel GGzE locaties bevinden zich op het prachtige landgoed De Grote Beek in Eindhoven. Hier kun je een wandeling maken door de bossen, genieten van de boerderijdieren en samen met collega’s een kop koffie drinken bij onze Caffeine Dealers.

Over GGzE

Wij bieden de best mogelijke zorg aan mensen met complexe of acute mentale problemen, om veerkrachtig in het leven te staan. Elk jaar ondersteunen we meer dan 11.500 mensen uit de regio Eindhoven en De Kempen. Wij kijken verder dan iemands klachten en diagnose. GGzE is ervan overtuigd dat mensen gelukkiger worden als ze meedoen aan de samenleving. Daarom helpen we ze om hun persoonlijke talenten te ontdekken en te gebruiken. Zo helpen we mensen met psychische klachten om een stap vérder te zetten, op een manier die past bij ieders mogelijkheden en ambities.

GGzE is constant bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dit doen we samen met medewerkers, cliënten, naasten, ervaringsdeskundigen, studenten en organisaties. 

Vragen?

Wil je meer weten over de inhoud van de functie of het proces? Neem dan contact op met Hanneke Busscher (secretaris raad van bestuur) via telefoonnummer 0613602744.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren. We ontvangen je reactie graag vóór 18 november 2025.
De eerste gesprekken vinden plaats op 26 november 2025 in de ochtend. 

Indien wij voor de sluitingsdatum een passende kandidaat selecteren, wordt de vacature eerder gesloten.

Referentiecheck is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.