EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Manager Financial Control

Ben jij de gedreven Manager Financial Control met oog voor de mens én inhoud waar wij naar op zoek zijn?

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

Stichting GGzE zoekt een gedreven manager financial control voor de afdeling Financiën binnen onze eenheid F&I. Als lid van het MT F&I speel je een cruciale rol in het ondersteunen en adviseren van onze zorgeenheden, directie en raad van bestuur voor een efficiënte en klantgerichte bedrijfsvoering met focus op financiën. Jij krijgt energie van jouw verbindende rol tussen de teams binnen en buiten de afdeling.

In deze rol motiveer en inspireer je zo’n 25 medewerkers van de financiële teams. Jouw leiderschap en vakmanschap, en het uitdragen hiervan, zorgt ervoor dat hun talenten optimaal benut worden.
Jij bent verantwoordelijk voor de aansturing en doorontwikkeling van de afdeling financiën, met als doel de financiële huishouding efficiënt en doelgericht in te richten voor optimale dienstverlening. Je communiceert effectief over onze producten en stimuleert de ontwikkeling van data-gedreven werken. Samen met je collega’s zorg je voor financiële rapportages die de wereld achter de cijfers belichten en het verhaal achter de cijfers vertellen. Als lid van het MT F&I werk je nauw samen met collega-managers om de zorgeenheden, directie en raad van bestuur te ondersteunen en te adviseren.

Verder bestaan je werkzaamheden als manager financial control uit:

  • Als lid van het managementteam F&I, het mede richting geven aan de organisatorische inrichting, strategische koers en de ontwikkelingsmogelijkheden van de GGzE.
  • Bewaken van een tijdige en accurate financiële rapportages (maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen) aan het bestuur en externe stakeholders.
  • Analyseren van financiële resultaten en opstellen van aanbevelingen voor kostenbesparingen en efficiëntieverbeteringen.
  • Sparringpartner voor directe collega’s ten aanzien van interpretatie/naleving van relevante wet- en regelgeving/beleidsregels.
  • Het stimuleren, motiveren en creëren van een inspirerende werkomgeving voor de medewerkers binnen het team, het zorgdragen voor een optimaal leerklimaat, en het faciliteren en enthousiasmeren van medewerkers in hun ontwikkeling.
  • Het mede opstellen van het jaarplan en begroting van eenheid F&I en rapporteren over de realisatie daarvan door middel van managementrapportages.

Jouw toekomstige werkplek en team

De afdeling financiën & informatie bij GGzE is voortdurend in beweging, aangepast aan onze ambitieuze doelen en dynamische ontwikkelingen. Onze visie draait om de transitie van cijfers naar waarden, waarbij gedrag het succes bepaalt.

Zowel interne als externe ontwikkelingen vragen om een proactieve en innovatieve financiële en ICT-strategie. Deze strategie is essentieel voor GGzE om haar maatschappelijke rol optimaal te vervullen. Gezien de financiële druk in de sector, streven wij naar een uiterst efficiënte bedrijfsvoering.

Onze afdeling bestaat uit diverse teams: functioneel beheer, informatiemanagement, proces & innovatie, technisch beheer, servicepunt ICT, verkoop/planning & control, financiën, en inkoop.

Jouw achtergrond

Jij...

  • hebt een hbo+ -of wo-opleiding afgerond in bijvoorbeeld bedrijfskunde, bedrijfseconomie of accountancy;  
  • hebt minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring in een soortgelijke rol; 
  • bent innovatief, toekomstgericht en hebt een duidelijke visie op de evoluerende zorgsector waarbij je affiniteit hebt met digitale zorg;
  • hebt een pro-actieve aanpak en zorgt ervoor dat processen en acties in gang worden gezet. Daarnaast kun je de ambities vertalen naar meetbare kpi’s.

En verder  

  • Met je open houding en oog voor mensen zorg je voor een prettige en transparante werksfeer. "Jij doet ertoe" draag je als manager uit.
  • Je bent flexibel, toekomstgericht, met focus op resultaten en aandacht voor processen om beoogde resultaten te bereiken.
  • Je toont daadkracht vanuit je hart, vooral tijdens verandertrajecten.

Ons aanbod

  • GGzE biedt een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring volgens de CAO van de GGZ. Voor deze functie is dat schaal 70: minimaal € 4785 - maximaal € 7419 op basis van 36 uur.
  • Daarnaast komen een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand), vakantiegeld en goede pensioenvoorwaarden jouw kant op. 
  • We stimuleren mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei in tijd, geld en aandacht waarbij jij zelf de regie neemt.  
  • Als leuk extraatje kan je deelnemen aan het fietsplan. 
  • Veel locaties van de GGzE bevinden zich op het prachtige landgoed De Grote Beek in Eindhoven. Je kunt hier wandelen in de bossen, genieten van onze boerderijdieren en een lekker kopje koffie nemen bij onze Caffeine Dealers met je collega’s. 

Over GGzE

  • GGzE heeft jaarlijks bijna 12.000 cliënten in zorg. Ruim 2.500 medewerkers (bijna 2.000 fte), 350 vrijwilligers en zo’n 50 ervaringsdeskundigen zetten zich dagelijks met hart en ziel voor de cliënt in. De omzet over het jaar 2023 bedroeg ca. € 220 miljoen. De balans is gezond. Er zijn voldoende mogelijkheden om te investeren in innovatie en zorgtechnologie.
  • GGzE is verantwoordelijk voor de crisisdienst in Eindhoven de Kempen. We werken transdiagnostisch en bieden ambulante en outreachende multispecialistische zorg dicht bij de cliënt en diens leefwereld en klinische zorg centraal in Eindhoven. GGzE biedt een breed scala aan woonbegeleiding van ambulant tot 24 uurs setting.
  • GGzE heeft recent haar nieuwe meerjarenstrategie 2024-2028 afgerond.
  • GGzE voelt zich in de creatieve en innovatieve regio Eindhoven en Zuidoost-Brabant als een vis in het water. De organisatie kijkt verder dan voor de hand liggende samenwerkingen en onderhoudt relaties met onderwijs, bedrijfsleven en de sport- en cultuursector. GGzE is - ook op landelijk niveau - koploper op het gebied van zorginnovaties voor psychische gezondheid en geeft handen en voeten aan bestaande en nieuwe concepten als digitalisering, netwerkzorg, trans diagnostisch werken en ecosystemen voor mentale kracht. Naast bovengenoemde voortrekkersrol in zorginnovatie, is GGzE een grote landelijke aanbieder in de forensische zorg – via De Woenselse Poort.
  • GGzE is als specialistische zorgaanbieder onderdeel van de regio, en aanbieder van bovenregionale zorg, en heeft daarmee een intrinsieke wens mee te bouwen aan de veranderingen die nodig zijn om mentale gezondheid en veerkracht te ontwikkelen en borgen en bij te dragen aan de doelen van het Integraal Zorgakkoord.
  • GGzE hecht veel waarde aan inclusiviteit en diversiteit en streeft naar een werkomgeving waarin mensen zich thuis voelen en zichzelf kunnen zijn, ongeacht hun culturele achtergrond, persoonlijkheid, geloofsovertuiging en seksuele geaardheid.

Organisatiestructuur

  • GGzE heeft een tweehoofdige raad van bestuur.
  • Het college geneesheren-directeur houdt toezicht op de naleving en de uitvoering van de Wet verplichte geestelijke gezondheidszorg (Wvggz) en andere gezondheidswetgeving, als ook op de kwaliteit van de zorg.
  • GGzE kent een duale management sturing (inhoudelijk en bedrijfsvoerend).
  • Het directieteam bestaat uit de directeuren van de stafdiensten (financiën & informatie en HR&D), de secretaris raad van bestuur en de duale directie van de drie divisies: divisie Volwassenen, Lokaal & Jeugd (VLJ); divisie Volwassenen, Centraal & Ouderen (VCO) en divisie Forensische en Intensieve Behandeling, inclusief De Woenselse Poort (FIB).
  • GGzE heeft een toegewijde centrale cliëntenraad en ondernemingsraad, naast de medische, psychologische, verpleegkundige, agogische en ervaringsdeskundige staven, die nauw bij de beleidsvorming en -uitvoering worden betrokken.

Vragen?

Wil je meer weten over de inhoud van de functie of van het proces? Neem dat contact op met Larissa Theuns (recruitment business partner) via telefoonnummer 06-13802054.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren. We ontvangen je reactie graag vóór 26 juli 2024.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.