EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Manager Procesontwikkeling | AO 2.0

Samen bouwen aan betere processen én betere zorg.

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

Ben jij een LEAN-professional met een passie voor data-gedreven werken én het realiseren van échte verandering? Heb jij het analytisch vermogen om processen te verbeteren én de leiderschapskwaliteiten om mensen in beweging te krijgen? Dan zoeken wij jou als manager procesontwikkeling!

Als manager procesontwikkeling geef je niet alleen richting aan de toekomst van AO 2.0, maar pak je ook zelf de inhoud op. Van het ontwikkelen van dashboards en het uitvoeren van capaciteitsanalyses tot het aansturen van projecten en het begeleiden van verandertrajecten. Jij zorgt dat plannen niet op papier blijven staan, maar in de praktijk het verschil maken.

Jouw toekomstige werkplek en team

AO 2.0 is het kloppend hart van de administratieve ondersteuning binnen GGzE. Met 88 collega’s in 15 teams op 8 locaties zorgen we voor ondersteuning van zorgprofessionals, zodat zij kunnen doen wat er écht toe doet: goede zorg voor de cliënt.

De afdeling staat aan de vooravond van een flinke transformatie: van traditioneel ondersteunend naar wendbaar, data-gedreven en proactief. Jij speelt daarin een sleutelrol. Als manager procesontwikkeling ben je verantwoordelijk voor het opzetten van operationele sturing, het analyseren en visualiseren van data én het bouwen aan een cultuur van continu verbeteren.

Je werkt nauw samen met procesmanagers en teamleiders, maar voert ook zelf data-analyses uit. Je bouwt dashboards, voert capaciteitsanalyses uit en vertaalt inzichten naar concrete acties. Tegelijkertijd geef je richting aan de ontwikkeling van het team Procesontwikkeling en ben je de motor achter een duurzame veranderaanpak.
Naar verwachting duurt dit verandertraject 2 jaar, en zal je hierna GGzE breed ingezet worden. Een mooie kans dus om onze organisatie te ontdekken!

Wat wij verwachten van jou

  • Je ontwikkelt en implementeert, samen met je collega’s, een strategische veranderaanpak voor AO 2.0, gebaseerd op de uitgangspunten van LEAN.  Je stelt hierbij een implementatieplan op en zorgt dat alle betrokkenen gemotiveerd zijn om de veranderingen door te voeren. Jij signaleert obstakels en adviseert het lijnmanagement over de te nemen maatregelen om de cultuurverandering succesvol te laten landen in de organisatie. 
  • Je neemt leiding over zowel kleine als grote (deel)projecten, waarbij je de verantwoordelijkheid draagt voor opzet, inrichting en uitvoering binnen de vastgestelde projectkaders. Je zorgt ervoor dat alles op tijd, binnen budget en volgens de afgesproken kwaliteit en risicoanalyse wordt opgeleverd.
  • Je bent gewend om te werken met een projectplan, een projectplanning en het opzetten van voortgangsrapportages, met mijlpalen, met het verdelen van verantwoordelijkheden onder projectmedewerkers, met het tijdig communiceren over relevante projectinformatie en natuurlijk met het opmaken van een evaluatie na afronding van een project.
  • Je voert data-analyses uit op bijvoorbeeld doorlooptijden, volumes en capaciteit.
  • Je ontwikkelt dashboards waarmee teams zelfstandig kunnen sturen op kwaliteit en efficiëntie.
  • Je vertaalt data en inzichten naar concrete verbeteracties en begeleidt teams in het doorvoeren van verbeteracties op basis van LEAN.
  • Je stimuleert samenwerking, kennisdeling en teamontwikkeling in nauwe afstemming met de opdrachtgever, je manager. Je bent een brug tussen mensen en systemen, en tussen inhoud en organisatieverandering.

Jouw achtergrond

Jij...

  • hebt minimaal hbo werk –en denkniveau en ruime ervaring met procesverbetering en LEAN (minimaal Green Belt, Black Belt is een pré);
  • hebt sterke analytische vaardigheden en bij voorkeur ervaring als data-analist binnen een operationele context;
  • kunt zelfstandig data ophalen, analyseren en vertalen naar concrete dashboards en adviezen;
  • denkt procesmatig, ziet patronen én weet deze helder te communiceren;
  • hebt bij voorkeur ervaring in een zorgomgeving of complexe non-profitorganisatie;
  • bent ondernemend, verbindend en gericht op duurzame verandering;
  • hebt kennis over en ervaring met projectmanagementmethodieken;
  • hebt kennis over en ervaring met verander strategieën;
  • hebt bij voorkeur kennis over zorgprocessen en ervaring met het optimaliseren van processen.

Ons aanbod

  • GGzE biedt een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring volgens de CAO van de GGZ. Voor deze functie is dat schaal 60: minimaal € 3682 - maximaal € 5548 op basis van 36 uur.
  • Een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand).
  • Vakantiegeld en pensioenvoorwaarden via PFZW.
  • We stimuleren mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei in tijd, geld en aandacht waarbij jij zelf de regie neemt. Ook zijn er mogelijkheden om door scholing en goede studiefaciliteiten jezelf verder te ontwikkelen.
  • Als leuk extraatje kan je via FiscFree deelnemen aan het fietsplan, gebruik maken van belastingvoordeel bij een fitnessabonnement, vergoeding van de vakbondscontributie, contributie van een beroepsorganisatie, studiekosten of vakliteratuur.
  • Het jaarlijkse balansbudget t.w.v. €500,- bruto o.b.v. 36 uur biedt jou als medewerker de mogelijkheid om een betere balans te creëren in je werk. Je kunt dit doen door voor extra geld te kiezen, extra verlofuren, een opleiding of coaching.
  • Veel GGzE locaties bevinden zich op het prachtige landgoed De Grote Beek in Eindhoven. Hier kun je een wandeling maken door de bossen, genieten van de boerderijdieren en samen met collega’s een kop koffie drinken bij onze Caffeine Dealers.

Over GGzE

Wij bieden de best mogelijke zorg aan mensen met complexe of acute mentale problemen, om veerkrachtig in het leven te staan. Elk jaar ondersteunen we meer dan 11.500 mensen uit de regio Eindhoven en De Kempen. Wij kijken verder dan iemands klachten en diagnose. GGzE is ervan overtuigd dat mensen gelukkiger worden als ze meedoen aan de samenleving. Daarom helpen we ze om hun persoonlijke talenten te ontdekken en te gebruiken. Zo helpen we mensen met psychische klachten om een stap vérder te zetten, op een manier die past bij ieders mogelijkheden en ambities.

GGzE is constant bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dit doen we samen met medewerkers, cliënten, naasten, ervaringsdeskundigen, studenten en organisaties. 

Vragen?

Wil je meer weten over de inhoud van de functie of het proces? Neem dan contact op met Jochem van der Waal (manager AO 2.0) via telefoonnummer (06) 83 58 95 79 of met Marloes Cortenbach (teamleider AO 2.0) via telefoonnummer (06) 24 41 36 14.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren. We ontvangen je reactie graag vóór 1 juli 2025. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.