EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Secretaris college Geneesheren-directeur

Wil je werken in een omgeving waar oog is voor jouw talent? 

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

Als secretaris van het college Geneesheren-directeur (GD) ondersteun je het college GD bij het uitvoeren van haar wettelijke en toezichthoudende taken op het gebied van de Wet verplichte GGZ (Wvggz), gezondheidswetgeving en kwaliteit van zorg. 

Je combineert beleidsvoorbereiding, juridische advisering en strategische ondersteuning op het vlak van de WVGGZ. Je bereidt vergaderingen voor, bewaakt de opvolging van besluiten en draagt actief bij aan beleidsontwikkeling, juridische advisering en kwaliteitsborging. Bovendien geef je leiding aan het bureau Wvggz (10–15 professionals) en vervul je een coördinerende rol tussen de GD, het bureau, juridische staf en externe partners zoals het OM en de rechtbank.  

De rol van secretaris is extra relevant in een tijd waarin wetgeving (zoals de Wvggz) aan verandering onderhevig is. De komende jaren vragen om visie, juridische scherpte én een pragmatische aanpak in de doorvertaling naar processen en beleid. 

Jouw toekomstige werkplek en team

Het college GD van GGzE bestaat uit vier geneesheren-directeur, ieder met een eigen portefeuille. Er wordt gewerkt in de triade van de raad van bestuur (rvb), raad van toezicht (rvt) en college, waarbij regelmatige afstemming essentieel is. Het college is vertegenwoordigd in het directieteam. Je krijgt een spilfunctie binnen een dynamisch en maatschappelijk relevant werkveld waarin recht, zorg en beleid samenkomen. 

Wat ga je doen? 

Advisering & ondersteuning Geneeskundige Directie 

  • Adviseren over kwaliteit van zorg en gezondheidswetgeving. 
  • Voorbereiden en opvolgen van overleggen (GD-overleg met onder andere rvb, rvt, cliëntenraad, regionaal Wvggz-overleg). 
  • Opstellen van juridische en beleidsnotities (Bureau GD). 
  • Coördineren van de jaarcyclus, inclusief verantwoording aan IGJ (art. 8.24/8.25 Wvggz) in samenspraak met de inhoudelijke directie en Raad van Bestuur. 
  • Ondersteunen bij toetsende rol van de GD bij incidenten. 
  • Onderhouden van het GD-handboek en bijdragen aan beleidsontwikkeling. 

Verbinding & coördinatie 

  • Brugfunctie tussen het college GD, bureau Wvggz en strategische partners. 
  • Vertalen van externe ontwikkelingen (zoals wetswijzigingen) naar intern beleid. 
  • Actief deelnemen aan netwerken (o.a. juridisch overleg, landelijk overleg secretarissen GD). 

Leiding & organisatie bureau Wvggz (10-15 professionals) 

  • Verantwoordelijk voor jaarplan, begroting en rapportages. 
  • Stimuleren van teamontwikkeling en bewaken van kwaliteit. 
  • Toezicht op processen zoals informatieverzoeken, dossiervernietiging en registerbeheer. 

Jouw achtergrond

Jij...

  • hebt een WO werk- en denkniveau met bij voorkeur een juridische achtergrond (gezondheidsrecht);
  • weet hoe het is om te werken aan beleid of bestuurlijke vraagstukken, het liefst binnen een zorgorganisatie;
  • kunt zelfstandig juridische vraagstukken analyseren en vertalen naar strategisch en praktisch beleid. Daarnaast heb je kennis van de Wvggz en andere gezondheidswetgeving;
  • bent proactief en besluitvaardig: Je bent pro-actief, neemt initiatief, overziet situaties snel en weet soepel te schakelen als dat nodig is;
  • bent verbindend op meerdere niveaus: Je legt makkelijk contact en weet ook inhoudelijke verbanden te zien en mensen daarop samen te brengen;
  • bent inhoudelijk scherp en staat stevig in je schoenen: Je werkt nauw samen met vier inhoudelijk sterke geneesheren-directeuren. Je weet hierin je eigen positie te behouden en gaat constructieve discussies niet uit de weg;
  • werkt dialooggericht en evenwichtig: Je voelt je thuis in een dynamisch speelveld waarin debat, afstemming en gezamenlijk koers bepalen onderdeel zijn van de dagelijkse praktijk. 

Ons aanbod

  • GGzE biedt een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring volgens de CAO van de GGZ. Voor deze functie is dat schaal 65: minimaal €4272 - maximaal €6504 op basis van 36 uur. 
  • Een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand).
  • Vakantiegeld en pensioenvoorwaarden via PFZW.
  • We stimuleren mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei in tijd, geld en aandacht waarbij jij zelf de regie neemt. Ook zijn er mogelijkheden om door scholing en goede studiefaciliteiten jezelf verder te ontwikkelen.
  • Als leuk extraatje kan je via FiscFree deelnemen aan het fietsplan, gebruik maken van belastingvoordeel bij een fitnessabonnement, vergoeding van de vakbondscontributie, contributie van een beroepsorganisatie, studiekosten of vakliteratuur.
  • Het jaarlijkse balansbudget t.w.v. €500,- bruto o.b.v. 36 uur biedt jou als medewerker de mogelijkheid om een betere balans te creëren in je werk. Je kunt dit doen door voor extra geld te kiezen, extra verlofuren, een opleiding of coaching.
  • Veel GGzE locaties bevinden zich op het prachtige landgoed De Grote Beek in Eindhoven. Hier kun je een wandeling maken door de bossen, genieten van de boerderijdieren en samen met collega’s een kop koffie drinken bij onze Caffeine Dealers.

Over GGzE

Wij bieden de best mogelijke zorg aan mensen met complexe of acute mentale problemen, om veerkrachtig in het leven te staan. Elk jaar ondersteunen we meer dan 11.500 mensen uit de regio Eindhoven en De Kempen. Wij kijken verder dan iemands klachten en diagnose. GGzE is ervan overtuigd dat mensen gelukkiger worden als ze meedoen aan de samenleving. Daarom helpen we ze om hun persoonlijke talenten te ontdekken en te gebruiken. Zo helpen we mensen met psychische klachten om een stap vérder te zetten, op een manier die past bij ieders mogelijkheden en ambities.

GGzE is constant bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dit doen we samen met medewerkers, cliënten, naasten, ervaringsdeskundigen, studenten en organisaties. 

Vragen?

Wil je meer weten over de inhoud van de functie of het proces? Neem dan contact op met Hanneke van den Ring (manager) via telefoonnummer 06-28170387.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren. We ontvangen je reactie graag vóór 20 mei 2025.  

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.