EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Sr. Beleidsadviseur Strategie en Kwaliteit – Kwaliteit van zorg en Suïcidepreventie

Jij maakt het verschil in kwaliteitsbeleid en strategisch advies.

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

Als senior beleidsadviseur adviseer en ondersteun je de raad van bestuur en het directieteam bij strategische en inhoudelijke vraagstukken, met focus op kwaliteitsontwikkeling.  Je bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, implementatie en borging van (landelijke en/of organisatiebrede) programma’s gericht op het verbeteren van de kwaliteit van zorg binnen de gespecialiseerde geestelijke gezondheidszorg. De nadruk ligt op thema’s met grote maatschappelijke impact, zoals suïcidepreventie, herstelgerichte zorg en persoonsgerichte behandeling. Je draagt bij aan de ontwikkeling en implementatie van het kwaliteitsbeleid in een dynamische omgeving waar continu leren centraal staat.

Je werkt zelfstandig en bent een directe gesprekspartner van de raad van bestuur en directieleden. Je zorgt ervoor dat beleid aansluit op de meerjarenstrategie.

Kernverantwoordelijkheden:

  • Ontwikkelen en coördineren van strategische programma’s die bijdragen aan de verbetering van zorgkwaliteit, veiligheid en effectiviteit.
  • Aanjagen van vernieuwing op het gebied van suïcidepreventie, met inzet van best practices, evidence-based interventies en multidisciplinaire samenwerking.
  • Vertalen van landelijke richtlijnen, beleidsontwikkelingen en kwaliteitskaders naar uitvoerbare programma’s binnen de organisatie.
  • Monitoren van resultaten en effectiviteit van ingezette programma’s, met een focus op meetbare verbetering van uitkomsten voor cliënten.
  • Stimuleren van een lerende cultuur waarin professionals continu reflecteren op kwaliteit en veiligheid van zorg.
  • Faciliteren van samenwerking tussen behandelaren, ervaringsdeskundigen, management, en externe ketenpartners zoals 113 Zelfmoordpreventie.
  • Rapporteren aan de directie over voortgang, risico’s en impact van de programma’s.

Jouw toekomstige werkplek en team

GGzE heeft naast een brede staforganisatie drie zorgdivisies:

  • Volwassenen Lokaal en Jeugd (VLJ) – Kind & Jeugd, acht gebiedsteams en een centraal team voor volwassenen.
  • Volwassenen Centraal en Ouderen (VCO)
  • Forensische en Intensieve Behandeling (FIB)

Sinds 2023 werken we met gebiedsteams in Eindhoven en omliggende gemeenten, gericht op toegankelijke zorg in samenwerking met familie, zorgorganisaties en maatschappelijke partners. In deze functie maak je deel uit van het stafbureau raad van bestuur. Dit stafbureau is rechtstreeks gepositioneerd onder de raad van bestuur. De manager van het stafbureau van de raad van bestuur is je hiërarchisch leidinggevende.  

Jouw achtergrond

Jij...

  • hebt academisch werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring met strategisch advies en kwaliteitsontwikkeling;
  • hebt ruime ervaring met beleidsontwikkeling, bij voorkeur in de ggz;
  • bent analytisch sterk en vertaalt complexe vraagstukken naar concrete acties;
  • hebt ervaring met verandermanagement en weet draagvlak te creëren;
  • beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kunt complexe ideeën helder overbrengen;
  • bent proactief en besluitvaardig.

Ons aanbod

  • GGzE biedt een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring volgens de CAO van de GGZ. Voor deze functie is dat schaal 65: minimaal € 4272 - maximaal € 6504 op basis van 36 uur.
  • Een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand).
  • Vakantiegeld en pensioenvoorwaarden via PFZW.
  • We stimuleren mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei in tijd, geld en aandacht waarbij jij zelf de regie neemt. Ook zijn er mogelijkheden om door scholing en goede studiefaciliteiten jezelf verder te ontwikkelen.
  • Als leuk extraatje kan je via FiscFree deelnemen aan het fietsplan, gebruik maken van belastingvoordeel bij een fitnessabonnement, vergoeding van de vakbondscontributie, contributie van een beroepsorganisatie, studiekosten of vakliteratuur.
  • Het jaarlijkse balansbudget t.w.v. €500,- bruto o.b.v. 36 uur biedt jou als medewerker de mogelijkheid om een betere balans te creëren in je werk. Je kunt dit doen door voor extra geld te kiezen, extra verlofuren, een opleiding of coaching.
  • Veel GGzE locaties bevinden zich op het prachtige landgoed De Grote Beek in Eindhoven. Hier kun je een wandeling maken door de bossen, genieten van de boerderijdieren en samen met collega’s een kop koffie drinken bij onze Caffeine Dealers.

Over GGzE

Wij bieden de best mogelijke zorg aan mensen met complexe of acute mentale problemen, om veerkrachtig in het leven te staan. Elk jaar ondersteunen we meer dan 11.500 mensen uit de regio Eindhoven en De Kempen. Wij kijken verder dan iemands klachten en diagnose. GGzE is ervan overtuigd dat mensen gelukkiger worden als ze meedoen aan de samenleving. Daarom helpen we ze om hun persoonlijke talenten te ontdekken en te gebruiken. Zo helpen we mensen met psychische klachten om een stap vérder te zetten, op een manier die past bij ieders mogelijkheden en ambities.

GGzE is constant bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dit doen we samen met medewerkers, cliënten, naasten, ervaringsdeskundigen, studenten en organisaties. 

Organisatiestructuur

  • Tweehoofdige raad van bestuur.
  • Directieteam bestaande uit stafdirecteuren en duaal management van de zorgdivisies.
  • Duale managementstructuur (inhoudelijk en bedrijfsvoerend).
  • Centrale cliëntenraad, ondernemingsraad en diverse vakinhoudelijke staven betrokken bij beleidsvorming.
  • College Geneesheren-Directeur toezicht op naleving WvGGZ en zorgkwaliteit.

Vragen?

Wil je meer weten over de inhoud van de functie of het proces? Neem dan contact op met Wilma Wilgenhof (manager) via telefoonnummer 06-20972211.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren. We ontvangen je reactie graag vóór 1 juli 2025.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.