EmailX( voorheen Twitter)FacebookLinkedIn

Programma manager | Centraal 

Jij vaart met de vakgroep Arbeids- en Educatiebegeleiding de juiste koers! 

Contractomvang

Salaris (fulltime)

Maak het verschil

Binnen GGzE is werken aan herstel en participatie een belangrijk speerpunt en Arbeid en Educatie spelen hierin een grote rol. Met een vakgroep bestaande uit zo'n 20 enthousiaste specialisten zetten we ons hier dagelijks voor in. Als Programmamanager met specialisatie op “Arbeids- en Educatiebegeleiding” ben jij de kartrekker van dit team, wat werkt volgens de IRB en IPS - methodieken. Je rapporteert hierbij aan de Bedrijfsvoerend Manager van Gebiedsteam Centraal.  
 
Je bent iemand die goed het overzicht kan bewaren en die zowel binnen als buiten de organisatie de vakgroep vertegenwoordigt. Tegelijkertijd sta je graag met je voeten in de klei om het huidige kwaliteitsniveau te kunnen waarborgen. Je bent zowel gericht op de inhoud als op overstijgende zaken. 

De kern van de functie bestaat uit het (mede) ontwikkelen, implementeren en borgen van het programma Arbeid en Educatie. Hierbij worden de randvoorwaarden gecreëerd en wordt een verbinding gelegd tussen kwaliteit, innovatie en ontwikkelingen, resultaten en bedrijfsvoering en de procesgang. 

Jouw toekomstige werkplek en team

De vakgroep valt hiërarchisch onder het management van de gebiedsteams en de Educatie- en Arbeidsbegeleiders zijn ook onderdeel van deze teams. Jij als Programmamanager valt onder Gebiedsteam Centraal (GGzE Centraal | GGzE) 

Jouw rol bestaat uit het ondersteunen en faciliteren van de interne vakgroep Trajectbegeleiding, specifiek op het gebied van IRB (Individuele Rehabilitatie Benadering) en IPS (Individuele Plaatsing en Steun). Het doel hiervan is het borgen van kwaliteit, resultaten en processen. 
 
Je speelt een sleutelrol binnen de organisatie door complexe inhoud helder te vertalen naar alle niveaus. Je werkt doelgericht met KPI’s, denkt strategisch mee en onderhoudt waardevolle externe contacten. Daarnaast signaleer je kansen en zet je deze om in concrete resultaten, terwijl je de voortgang bewaakt. 
 
Hoe ziet een werkweek eruit als Programmamanager?
Elke werkdag brengt nieuwe uitdagingen en dynamiek. Je start de dag met een kop koffie en een kort overleg met collega’s, waarna je bijvoorbeeld een bijeenkomst bij het UWV bijwoont. Hier bespreek je lopende trajecten en analyseer je nieuwe ontwikkelingen en strategieën die relevant kunnen zijn voor onze organisatie. De inzichten die je opdoet, neem je mee naar het Stafoverleg om kansen te signaleren en te onderbouwen. 

Daarnaast schakel je op verschillende niveaus: een trajectbegeleider vraagt je om advies bij een cliënt die niet wil meewerken, of er ontstaat een financieringsvraagstuk rondom een traject. Jij zorgt ervoor dat binnen de juridische kaders wordt gehandeld, zonder het cliëntbelang uit het oog te verliezen. 

Binnen GGzE is uniformiteit en kwaliteit essentieel in de re-integratietrajecten voor cliënten met psychische problemen. Daarom stem je in interne en externe overleggen af met het UWV, de gemeente Eindhoven of landelijke expertgroepen. Je bewaakt de werkwijze en zorgt ervoor dat we blijven voldoen aan de gemaakte afspraken. 

Je week bestaat uit vaste overleggen, zoals vakgroep- en casuïstiekbesprekingen, maar ook uit ad-hoc vragen en escalaties. Je bent aanspreekpunt op beleidsmatig, uitvoerend en strategisch niveau. Denk aan caseloadbesprekingen, mails van zorgsupport of gemeenten over samenwerking en tarieven, of het beoordelen van een auditverslag. Kortom, een dynamische rol waarin je continu schakelt tussen strategie, procesoptimalisatie en inhoudelijke begeleiding. 

Jouw achtergrond

Jij… 

  • Schakelt moeiteloos tussen inhoud en bedrijfsvoering en spreekt beide talen. 
  • Bent sensitief binnen de organisatie, flexibel, proactief en weet informatie op te halen. 
  • Bent niet gevoelig voor weerstand, behoudt overzicht en communiceert helder. 
  • Kunt inhoudelijke discussies voeren en structuur aanbrengen. 
  • Hebt een hbo-diploma en expertise in Educatie- en Arbeidsbegeleiding (IRB/IPS). 
  • Kunt intervisie, begeleiding en deskundigheidsbevordering geven. 
  • Borgt vakkennis, methodisch werken en wet- en regelgeving. 
  • Stuurt op resultaten, bewaakt KPI’s en levert verantwoordingsinformatie op, samen met de accountmanager en bedrijfsvoerend manager.  
  • Bent bij voorkeur bekend met wet/regelgeving m.b.t. arbeid, spoor 2, dienstverlening via UWV en gemeenten. 

Ons aanbod

  • GGzE biedt een bruto maandsalaris passend bij jouw kennis en ervaring volgens de CAO van de GGZ. Voor deze functie is dat schaal 60: minimaal € 3682 - maximaal € 5548 op basis van 36 uur. 
  • Een eindejaarsuitkering (volledige 13e maand).
  • Vakantiegeld en pensioenvoorwaarden via PFZW.
  • We stimuleren mogelijkheden voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei in tijd, geld en aandacht waarbij jij zelf de regie neemt. Ook zijn er mogelijkheden om door scholing en goede studiefaciliteiten jezelf verder te ontwikkelen.
  • Als leuk extraatje kan je via FiscFree deelnemen aan het fietsplan, gebruik maken van belastingvoordeel bij een fitnessabonnement, vergoeding van de vakbondscontributie, contributie van een beroepsorganisatie, studiekosten of vakliteratuur.
  • Het jaarlijkse balansbudget t.w.v. €500,- bruto o.b.v. 36 uur biedt jou als medewerker de mogelijkheid om een betere balans te creëren in je werk. Je kunt dit doen door voor extra geld te kiezen, extra verlofuren, een opleiding of coaching.
  • Veel GGzE locaties bevinden zich op het prachtige landgoed De Grote Beek in Eindhoven. Hier kun je een wandeling maken door de bossen, genieten van de boerderijdieren en samen met collega’s een kop koffie drinken bij onze Caffeine Dealers.

Over GGzE

Wij bieden de best mogelijke zorg aan mensen met complexe of acute mentale problemen, om veerkrachtig in het leven te staan. Elk jaar ondersteunen we meer dan 11.500 mensen uit de regio Eindhoven en De Kempen. Wij kijken verder dan iemands klachten en diagnose. GGzE is ervan overtuigd dat mensen gelukkiger worden als ze meedoen aan de samenleving. Daarom helpen we ze om hun persoonlijke talenten te ontdekken en te gebruiken. Zo helpen we mensen met psychische klachten om een stap vérder te zetten, op een manier die past bij ieders mogelijkheden en ambities.

GGzE is constant bezig om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. Dit doen we samen met medewerkers, cliënten, naasten, ervaringsdeskundigen, studenten en organisaties. 

Vragen?

Wil je meer weten over de inhoud van de functie of het proces? Neem dan contact op met Brigitte van der Kruijssen (Educatie- en Arbeidsbegeleider) via telefoonnummer 06-83668328 of Trudy Sinneger (IPS Trajectbegeleider) via telefoonnummer 06-51772579.

Solliciteren

Spreekt de functie je aan? Dan nodigen wij je van harte uit om te solliciteren. We ontvangen je reactie graag vóór 16 mei 2025. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.